måndag 1 december 2008

Söndag

Jag vaknade upp på soffan i vardagsrummet av att mormor va och hämtade en tidning eller nåt (hon va också hos mor å far under helgen),

gick ut med Wille å släppte han lös eftersom det var så lungt ute:) Han ser så lycklig ut när han är lös!
Träffade då en mycket pratglad granne till mor å far som jag stod och tjattrade med ett bra tag, de e en såndär sak som jag tycker så mycket om med att bo i en by, kontakten med grannarna (under förutsättning att det är treviga grannar då).

Under dagen gjorde jag inte så mycket egentligen, gick igenom lite saker i mitt gamla rum som jag ska ta med till huset sen.

Framåt eftermiddan kom Isak, vi käkade lite go palt och började sen resan hem.

De va jätte läskigt att köra eftersom det nu var ännu spårigare, när vi kört ett tag började Isak (som körde bakom mig) att blinka med helljuset som en idiot, och så började mobilen ringa men jag hade inte riktigt tid att svara. En bil körde om oss och Isak fortsatte blinka, och visade nu även att han skulle svänga in på en parkering, så jag gjorde likadant. När jag väl stannat på parkeringen såg jag att bilen som kört om mig också stod där (skumt tyckte jag), föraren till den bilen klev ut och jag såg då att det var en kompis till oss :)
Vi stod allihop och tjattrade ett tag å han berättade att mitt ena halvljus var trasigt!

Så direkt vi kom in till stan körde vi förbi statoil och köpte en ny lampa.

Det kändes oerhört skönt när vi äntligen kom till lägenheten, käka lite karra och såg en bra film.

Inga kommentarer: